På Bouvet har vi lång erfarenhet av det vi kallar Kundresan. Vi har också djup kunskap i vårdens processer och utmaningar. Patientresan handlar om att utveckla verksamheten tillsammans med patienterna.
Genom bättre designade insatser och i samverkan med patienterna, går det att höja kvaliten och effektiviteten i en verksamhet. Med patientresan som verktyg kan vi kartlägga hur patienterna upplever våra tjänster.
Metoden är en av flera som har sitt ursprung i Tjänstedesign och Design thinking och vi tycker att den är både enkel och effektiv i arbetet med att bättre förstå patienter och öka utrymmet för dialog.
Patientresan mallar
Nedladdningsbara mallar som kan vara till hjälp för dig som vill jobba med patientresan.
Genomförande och rådgivning
Patientresan är en metod du kan andvända när du vill utveckla verksamheten tillsammans med patienterna.
Digital patientresa
Verktyget gerpatienten möjlighet att visualisere upplevelsen av exempelvis ett vårdmøte och ge underlag for dialog i det viktiga förbettringsarbetet.
Testa verktyget här
Utbildning
Efter en dag med oss har di både metod och mod att arbeta med patientresan som en naturlig del i utvecklingsarbetet i din vårdverksamhet.