Genom bättre designade insatser och i samverkan med patienterna går det att höja kvaliten och effektiviteten i en verksamhet. Med patientresan som verktyg kan du kartlägga hur patienterna upplever de tjänster du erbjuder. Ett effektivt sätt att hitta områden för förbättringar och hitta nya lösningar tillsammans med patienterna.

Metoden är en av flera som  har sitt ursprung i Tjänstedesign och Design thinking och vi tycker att den är både enkel och effektiv i arbetet med att systematiskt arbeta med förbättringsarbete.

Vi kan hjälpa till med: 

Patientresa - genomförande

Vi genomför en patientresa tillsammans med verksamheten. Detta kan också vara ett sätt att få utbildning då vi gärna väver in utbildningsmoment i arbetet. Vi tror på Learning by doing! 

En patientresa innehåller: 

  • tre workshops 
  • dokumentation
  • handlingsplan

Rådgivning och förbättringsarbete

Vi kan förbättringsarbete och stöttar gärna verksamheter i arbetet med att förbättra och inkludera patienterna. 

Kontaktpersoner

Gunilla Eriksdotter
Avdelningsledare Verksamhetsutveckling Hälsa
Elin Åkerblom
Avdelningsledare Verksamhetsutveckling Hälsa