I många branscher är den enda konkurrensfördelen idag att skapa en kundupplevelse som är bättre än vad kunderna upplever hos konkurrenten. Kundresan är ett verktyg för att ta reda på vad som händer, vad dina kunder gör, tänker och känner i kontakterna med ditt företag under resans gång.
En verksamhet som ser budskap, kanaler och plattformar som en helhet, har goda förutsättningar för att bygga tillit och skapa goda upplevelser. Kunder som går ut ur din digitala eller fysiska butik med ett leende, de kommer tillbaka.
- Var möter du dina kunder? I butiken? Via hemsidan och sökmotorer? Kanske via kontakt med kundsupporten?
- Hur möter du kunderna? På ett enhetligt och igenkännande sätt, eller framstår du som splittrad och ouppmärksam?
Bouvet täcker in hela kundresan. Oavsett om dina kundresenärer är konsumenter, patienter, inköpare eller en oidentifierad användare av dina tjänster så hjälper vi dig hela vägen från research och analys till en färdigutvecklad produkt eller tjänst.