Bouvet har byggt upp ett starkt team inom e-hälsa på våra kontor i Sverige och Norge. Drygt 100 Bouvetkonsulter arbetar dagligen med vård- och hälsorelaterade projekt eller i uppdrag hos aktörer inom hälso- och sjukvården.
Genom oss får du tillgång till spetskompetens inom förändringsledning, verksamhetsutveckling, informationsutbyte i vården, hälsoinformatik och patientmedverkan. Vi utbildar i kunskapsstyrning och förbättringsarbete hos våra kunder. Vi bygger allt från enkla digitala lösningar för enskilda aktörer till komplexa nationella system för offentlig verksamhet.
Säker och tillgänglig vård bygger på att rätt information finns på rätt plats i rätt tid.
Information inom svensk sjukvård registreras, lagras, konsumeras och utbytes mellan en mängd system för att möjliggöra inmatning, visning, kvalitetsuppföljning och användning av olika professioner samt av invånarna själva.
På Bouvet kan vi ekosystemet, håller koll på lagar och föreskrifter och förstår oss på integration med regionala och nationella tjänster och register.
Standarder inom ehälsa
Snomed CT
Jämlik och säker vård baserad på bästa tillgängliga kunskap.
I mötet med patienten ska hälso- och sjukvårdens medarbetare ha tillgång till bästa tillgängliga kunskap för att kunna ge bästa möjliga vård.
Självklart ska vården vara lika säker och tillgänglig oavsett var i landet man bor.
Vi är med och skapar verktyg och processer för nationell kunskapsstyrning. Och vi utbildar i regional implementering för en mer kunskapsbaserad vård.
Stöd vid implementering av vårdförlopp
Under två fullmatade utbildningsdagar med Bouvet fick Region Dalerna verksamhetsutvecklare inspiration, verktyg och ett stöttande nätverk för en lyckad implementering.
Digitaliseringen av hälso- och sjukvården ger nya möjligheter till effektivare vägar att leda och arbeta i en verksamhet.
Genom oss får du tillgång till kompetenser som projekt-, process- innovations- och förändringsledning inom hälso-och sjukvården.
Vi kan hjälpa till genom hela kedjan från behovsinsamling till utveckling och förvaltning av ett system.
På Bouvet har vi lång erfarenhet av det vi kallar Kundresan. Patientresan handlar om att utveckla verksamheten tillsammans med patienterna.
Processen för förbättringsarbete är kanske verksamhetens viktigaste process.
Design handlar om form, identitet och kommunikation. Men det handlar precis lika mycket om funktionalitet, upplevelse och givetvis helhetsintrycket.
Karin Wallis jobbar med att samordna patologiarbetet mellan Sveriges 21 regioner för att säkerställa att alla cancerpatienter i Sverige får lika bra behandling.
Stavanger universitetssjukhus (SUS) testar nu detta i ett nytt forskningsprojekt, "Medical trainer". VR-lösningen är utvecklad i samarbete mellan Stavanger universitetssjukhus (SUS) och Bouvet.
Vi har intervjuat läkare, forskare och chefer som har kunskap om äldre samt personer inom IT för att få en ökad förståelse och kunskap om olika aspekter inom äldreomsorgen och digitalisering. Det finns mycket som kan göras ännu bättre!