Erbjudande

Förstå era kunder bättre med en kundkartläggning


Vill ni förstå era kunder bättre och optimera er verksamhet för att skapa större kundnöjdhet? En kundkartläggning är en bra start på förbättringsarbetet.

 

Vi hjälper er

En kundkartläggning ger insikter om olika kundmålgruppers eller användares behov, beteenden och drivkrafter. Och hur väl kunderna upplever att era tjänster eller produkter uppfyller behoven. Genom att både förstå kundresan och koppla det till utmaningar och möjligheter i er organisation får ni stöd i att prioritera kommande projekt och lägga en strategi framåt. Målet är att skapa en mer kundfokuserad organisation och förbättra interaktionen och relationen med era kunder. 

Detta kan ni få av oss:

Vi skräddarsyr ett paket som passar er men vanligtvis innehåller en kundkartläggning:

  • Intervjuer med nyckelpersoner: Genom djupintervjuer får ni insikt i hur era kunder eller användare uppfattar, känner och tänker kring en viss produkt, tjänst eller situation. Det ger värdefull input om attityder, drivkrafter, vad som motiverar till köp och vad som styr kundernas beslutsprocess.
  • Workshops med fokusgrupper: Vi håller interaktiva workshops för att identifiera kundbehov, analysera nuläget och formulera framtida önskemål. Vi kartlägger kundresan och kontakterna de har med er idag och hur de kan förbättras.
  • Omvärldsbevakning och inspirationsföreläsningar: Vi erbjuder föreläsningar som belyser aktuella trender och marknadsinsikter.
  • Kvantitativa metoder som leder till mätbarhet och siffror: Med enkäter och beteendedata som vi får fram via er organisation kan vi sätta siffror på beteenden och visa de utmaningar som finns. Genom att använda oss av statistik och generaliserbara resultat hjälper vi till att prioritera insatser i utvecklingsarbetet. 
  • Sammanställning och presentation av rapport: Ni får en samlad rapport med kundinsikter, identifierade kundbehov och kartläggning av verksamhetens utmaningar och möjligheter. Ett underlag för handlingsplan och strategi framåt.

 

Kontakta oss för att ta nästa steg i att förstå era kunder bättre.

Kontakta gärna oss

Oavsett om ni vill veta mer om hur vi arbetar, utforska hur design kan implementeras i er organisation eller diskutera ett kommande projekt så  finns vi här för att hjälpa till.

Vår avdelning som jobbar med UX-design och tjänstedesign är specialister som både kan skapa nytt, förändra och förfina kvaliteten och kundupplevelsen i olika tjänster och produkter.

Använd kontaktuppgifterna här intill eller fyll i formuläret nedan.

Marie Gullander Koch
Tjänstedesigner