David P
>

Kundupplevelse växer – en tredje avdelning startas

16 apr 2019

I en omvärld där förvärv av ”designkonsulter” sker i en rasande takt sticker vi på Bouvet ut som en av de bästa när det gäller att bygga upp vår kompetens organiskt.

För ett år sedan startade vi Kundupplevelse 2, Bouvets designbyrå, som en del av affärsområdet Kundupplevelse, men nu är det dags att öka takten ytterligare.

För att kunna möta upp mot alla nya åtaganden som vi vunnit så behöver vi bli fler ux-designers på Bouvet. Från april etablerar vi därför ytterligare en avdelning inom affärsområdet Kundupplevelse, som kommer fokusera på att leverera experter eller team på plats hos våra kunder i deras projekt. David Peiris blir avdelningsledare och han kommer bygga vidare utifrån Bouvets inarbetade grundstenar – medarbetaren först och nära samarbete med kunden.

Davids vision för den nya avdelningen handlar främst om att utöka erbjudandet kring tjänstedesign och designsystem. Han berättar också att ett parallellt arbete för ökad kompetensdelning inom designområdet pågår, t ex genom Design Reviews.

 

Hur ser du på din nya roll?

– Som jag ser det är min främsta uppgift att se till att skapa rätt förutsättningar för mina medarbetare. Jag ska vara den där personen som sopar framför stenarna på curlingbanan.  

Att skapa rätt förutsättningar är nyckeln till att kunna ta tillvara på den kompetens vi har, att göra det bästa möjliga arbetet och att leverera med högsta kvalitet. Rätt projekt till rätt personer. Det är helt avgörande som framgångsfaktor. David är själv ux-designer och vet vilka utmaningar som kan uppstå i arbetet. På så sätt har han förståelsen och därmed möjligheten att aktivt stötta på ett relevant sätt.

– Nu ser jag fram emot att rekrytera bra folk och tillsammans stärka Bouvets varumärke i Sverige

 

Vem söker vi?

– Vi behöver personer som främst delar våra värderingar – hur en är som medarbetare gentemot varandra och att en har ett genuint intresse för att bidra till samhällsnytta.

Du ska vara trygg i dig själv, entusiastisk, ärlig och hantera frihet under ansvar. Som person är du öppen, fördomsfri, trivs med att samarbeta och samskapa med andra. Prestigelös helt enkelt.

Det här ser vi som det absolut viktigaste. Att du är tekniskt duktig i olika verktyg är oviktigt och något som alla kan lära sig med lite träning.

 

Hur går det med rekryteringen?

Rekryteringen pågår för fullt och annonser ligger ute. Känner du igen dig i våra värderingar, har ett stort hjärta och vill skapa användbara tjänster som bidrar till en bättre vardag så hör av dig.

Kom förbi på en fika och lär känna oss! 
Hör av dig till David Peiris för att boka en träff. david.peiris@bouvet.se

Jobb söker du via Uptrail. Här hittar du annons och arbetsbeskrivning

 

Faktaruta:

Bouvets affärsområde Kundupplevelse erbjuder konsulttjänster inom bland annat UX, tjänstedesign, frontendutveckling, grafisk formgivning och digital strategi. Vi erbjuder också innovations- och designleveranser genom vårt designteam.