IMG_8907
>

Flower Power i Örebro

6 apr 2018

Nu när människor söker sin information, istället för att passivt ta emot, är det viktigt att ha ett starkt varumärke. Ett sådant är Interflora, florsitbutikskedjan som har 600 fristående butiker i Sverige och en nära hundraårig historia. Här finns buketter för kärlek, bröllop, dop, födelsedagar och vanlig omtanke.

Interflora ville ha bra sökfunktioner för att enkelt kunna erbjuda den stora mängd blombuketter som finns att välja. ”Bouvet har vad som krävs. De har rätt kompetens för att förstå och lösa utmaningen” säger Jesper Kinnander på SiteVision.

Nimer Björnberg som är ansvarig utvecklingspartner på Bouvet baserar intranätet på CMS plattformen SiteVision. Nätet ska koppla samman landets alla butiker, men till skillnad från många andra ska det i det här skedet inte fungera som social media.

Valet av SiteVision är smart, eftersom det är en lösning som gör att man kan växa in i produkten och koppla på funktioner efter behov.

”Det är glädjande att vi får möjlighet att bistå med vår expertis för en organisation med ett så starkt varumärke och som så många känner till”, säger Nimer.