Team_K2_Bouvet
>

K2 – Bouvets kreativa digitalbyrå

6 feb 2019

K2 är Bouvets kreativa digitalbyrå och en del av affärsområdet Kundupplevelse. Vi utformar kreativa digitala lösningar som skapar mervärde, med fokus på affärsnytta och användbarhet.

Vi arbetar långsiktigt och med tätt samarbete med våra kunder. Vi hjälper till att förverkliga er vision genom att välja rätt väg – användarnas väg.

Vi har Design Thinking i vårt DNA och för att tillmötesgå affärsnytta och användningsmål använder vi metoder som workshops, intervjuer, effektkartläggning, användarresor och prototyper. Vi utformar inte lösningar efter hypoteser – utan att validerat dem genom användningstester.

Bouvets digitala byrå K2 består av ett passionerat team – alla specialister på hela resan, från förstudie, koncept, UX och till färdiga lösningar med färg, form och funktion. K2 arbetar med alla typer av uppdrag, både inom offentlig och privat sektor.


"Vi älskar det vi gör och har kul under tiden. Vi bygger resultat, en pixel i taget."


K2 väljer inte nödvändigtvis den enkla vägen, utan strävar snarare efter att ta den rätta. Genom ständig kompetensutveckling och omvärldsbevakning kan vi implementera det senaste inom utveckling och design.

"Vi utformar strategiskt vackra varumärken, webbplatser och digitala produkter som faktiskt fungerar: Vi vet hur man gör."

Välkommen in till oss! 

 

Kortfattat om vår arbetsprocess

Vi berättar gärna mer i detalj hur vårt agila team arbetar för att nå era mål på ett effektivt sätt under processen.

Upptäck
Denna delen av processen består i stora delar av inlärning, konkurrensanalys och nulägesanalys av tjänsten samt en strategiskplan utifrån era behov.

Skapandet av kreativa lösningar
Under designfasen skissar vi, hittar konkreta lösningar, användbarhetstestar och skapar prototyper för tjänsten. Vi sätter även grafisk form.

Validering
För bäst design och utvecklingsprocess tar vi hänsyn till användarnas faktiska feedback, för att säkerhetsställa en långsiktig relation till användarna.

 

Detta kan vi hjälpa dig med

Baserat på "upptäckfasen kan vi komma fram till flera lösningar. Här är några vi kan hjälpa dig med.

  • Research / Kravanalys
  • Effektkartläggning
  • Koncept
  • Strategi
  • Designprocess
  • Användbarhetstester
  • Prototyping
  • Tjänstedesign
  • UX-design
  • UI-design
  • Branding
  • Art direction / Grafisk form
  • Illustrationer
  • Varumärken
  • Validering
  • Visuell Identitet
  • Tillgänglighetsgranskning WCAG
  • Front-End utveckling
  • Kurser / Utbildningar och Workshops

 

Vilka är team K2
 

Artboard6_

Fiorella Walter
UX-designer

Fiorella Walter är  UX-designer, som både är strategisk och konceptuell. En lyhörd facilitator som jobbat med digitala lösningar redan från start. Hennes erfarenhet sträcker sig från varumärkesuppbyggnad och positionering där konceptuella och kreativa uttag anpassats till de olika digitala plattformar, som ren UX där hon förenar produkter, tjänster med användare och design samt upplevelser och affärsnyttan. Alltid med användaren i fokus. Hon har erfarenhet av art direction, UX research, interaktion och innovation och jobbat både med BTB som BTC.

 

Artboard9_

Kalle Engström
UX-designer

Kalle är UX-designer med lång erfarenhet av målgruppsanpassade lösningar, interaktionsdesign och användarupplevelse. Han har ett holistiskt designperspektiv med huvudfokus på användarnas behov, användningen och dess effekter. 

Kalle har erfarenhet av att delta tidigt i kravprocessen genom att leda workshops, intervjuer och utveckla koncept för användbara lösningar som bidrar till att skapa nytta i ett tidigt skede. Han är van att arbeta strategiskt med UX och ser till att inget gällande användarupplevelsen lämnas åt slumpen. Med en bred och lång erfarenhet inom digital och analog design har Kalle mycket god insikt i designprocessen och vikten av delad förståelse.

 

Artboard10_

Björg Helene Eggen
Creative Coach

Björg Helene är en förtroendeingivande inspiratör som har förmågan att sätta sig in i och förstå kundens affär för att sedan skapa de vassaste digitala lösningarna för några av Sveriges största varumärken. Björg-Helene tänker utanför boxen, tar leveranserna till nästa nivå och utmanar kunder och kollegor att våga det där lilla extra. Hon har arbetat länge med  UX/UI-design och Creative Direction och sitter på en imponerande digital portfolio, bestående av både stora och små kunder från olika branscher.

Björg-Helene lyssnar och lär av kunden för att komma till bästa resultat. Utmanar, övertygar, kommunicerar och begrundar hur och varför man kommit fram till ett visst resultat. Hon är en utpräglad problemlösare som är lyhörd för andras idéer och brinner för att mäta, förbättra och utveckla tillsammans med kunden. Helhetsintrycket av ett varumärke spelar stor roll oavsett om mötet är fysiskt eller digitalt.

Björg är en visionär kreatör som kan inspirera och lyfta sina kolleger i en ledande roll och ser kundkontakt, designdriven utveckling, presentationer och pitcher som en naturlig del av arbetet. Hon är van att vara i internationella sammanhang. Hon har arbetat världen över som egen företagerska, designer, konstnär och illustratör. Björg har en gedigen erfarenhet och är mycket driftig. Hon är en riktig problemlösare som drivs av att skapa.

”Design finns i alla föremål. Fult som snyggt. Användbart som obrukligt. För mig är psykologin bakom sakerna det viktiga. D.v.s. varför de fungerar och ser ut som de gör. Jag kombinerar funktion, kvalitet, design och estetik för att ge det bästa av allt, och för ett bra slutresultat. Jag strävar efter att vara top of mind inom mitt område, samt en bra förebild. Allt är roligt att designa, det är bara fantasin som sätter gränser, och fantasin och idéerna kommer enkelt till mig”.

Artboard8_Henrik

Henrik Lindqvist
Art director / Frontend

Henrik är i första hand en formsäker Art Director som brinner för grafiska gränssnitt, användarupplevelser som överraskar och välgjord typografi. Henrik har ritat allt från stora publiceringsverktyg och intranät till mindre "platsbyggda" verktyg med ambitionen att förenkla  målgruppens vardag.

"Mina två roller, Art Director och frontend-utvecklare, ligger närmare varandra än många tror. Jag har möjligheten att påverka form, funktion och upplevelse långt efter godkända skisser och kan säkerställa att min vision också följer med in i produktion."

 

Artboard7_

Eisabeth Mark
UX-designer / Art director

Elisabeth har lång och bred erfarenhet av både grafisk design och UX-design, och har arbetat med många olika kommunikationskanaler och plattformar, allt från responsiv webb, appar, till system och mjukvaror. Hon arbetar gärna från ax till limpa i projekt, och utgår alltid från en kunds varumärke och dess målgrupp innan hon börjar konceptarbetet. Målet är alltid att skapa en bra användarupplevelse, uppfylla en nytta för användaren och nå konverteringsmålen för kunden. Hon eftersträvar alltid att skapa inkluderande design dvs tillgänglighetsanpassade digitala produkter, och använder gärna WCAG som utgångspunkt.

Elisabeth har lätt att sätta sig in i en verksamhets mål och god förståelse för användarens behov. Hon är drivande, idé- och lösningsorienterad, snabb, självständig, tar huvudansvar när det gäller form och arbetar ofta tätt ihop med kund och utvecklare. Hon har i projekten lett eller varit delaktig i förstudier, analyser, användartester och workshops för effektkartläggningar och användarresor. Hon skapar även wireframes, interaktiva prototyper, tar fram visuella koncept och utformar design för digitala produkter.

"Min passion är användarvänlighet. Jag ser hela tiden, både i vardagen och i digitala produkter, områden som kan förbättras utifrån användarens perspektiv"

 

"Kom gärna till oss så bjuder vi på lunch eller fika för att höra mer om era behov, och berättar mer om hur vi skulle kunna hjälpa er"

 

Mvh K2
Fiorella, Kalle, Elisabeth, Henrik och Björg Helene

Har du några frågor så tveka inte att ringa Björg070-943 14 86 eller maila så bokar vi in ett förutsäglöst möte. Vi ses!