Chatta? Det är väl bara att göra som när jag sms:ar ?

Coronapandemin har lett till att digitala tjänster med syfte att förbättra kommunikationen mellan personal och patienter har satt ytterligare fart.
Ett exempel på det är chattjänster. Veckans spaning handlar om hur man chattar med sina patienter på bästa sätt. Louise Gottlind är fysioterapeut och digital strateg och har arbetat länge med digital vård ger er sina bästa tips.

Klicka på taggarna för att läsa mer om var och hur vi använder samma ämne och teknik

chatt1.jpg

Louise har hjälpt oss att ta fram en guide för digital dialog som ger dig handfasta tips och konkreta exempel. 

 

----------------------------------------------------------

Om Karin spanar

Karin E4.jpg

Karin spanar är en intervjuserie på temat verksamhetsutveckling i vård och

omsorg. Jag som spanar heter Karin Evenholt och jag är en projekt- och förbättringsledare som har arbetat med verksamhetsutveckling inom sjukvårdsorganisationer i många år. Sedan augusti 2020 jobbar jag som verksamhetskonsult på Bouvet. 

I Karin spanar låter jag min nyfikenhet leda mig. Jag söker upp andra som gjort eller försöker göra förbättringar inom vård och omsorg. Vad är det de gör, varför och hur? 

Vill du vara en del av min spaning eller har tips på spännande förbättringsprojekt som pågår därute. Tveka inte att kontakta mig! [email protected]