Branding

Varumärken är inte bara namn och logotyper. De kan bli som små berättelser, de är personligheter och/eller markerar identitet. SAS, ICA eller Naturvårdsverket är inte bara varumärken, de är ikoner som skapar bilder i våra huvuden. Bilder som får oss att känna något.

En relation skapas

Vi i Bouvet har turen att arbeta med flera sådana varumärken och har byggt och profilerat dessa med god effekt. När du lyckas väcka något i människor med ett varumärke, då har du gjort helt rätt. Det kräver insikt, kunskap och professionell noggrannhet. När du bygger ett varumärke, bygger du medvetenhet och kunskap om varumärket, men det gör mer än så, du bygger en relation.

Förstå marknaden

För att göra ett bra jobb åt våra kunder, måste vi förstå och sätta oss in i egenskaperna belägna i ett varumärke, vad publiken skulle vara intresserade av, och vad som driver folk. Med andra ord, handlar branding om att förstå marknaden, förstå människor, och förstå det just ert företag, produkt eller tjänst.

Lojala kunder

Fördelarna för företag som förstår värdet av att bygga ett varumärke är många. De kan räkna med ökad lojalitet, högre prismarginaler och de blir mer motståndskraftiga mot angrepp från nya och befintliga varumärken. Mer lojala kunder (eller användare) är en trevlig fördel både inom den privata och offentliga sektorn.

Hör av dig!

Det är alltid trevligt om du vill höra av dig. Vi har alltid tid att prata om branding.